Pradžia > Naujienos > Vyko profesoriaus Roberto C. Birdo paskaita „Įmonės teisinė strategija – pasirinkimas ir svarba“

Vyko profesoriaus Roberto C. Birdo paskaita „Įmonės teisinė strategija – pasirinkimas ir svarba“

 

„Ar teisė gali suteikti įmonėms strateginį pranašumą konkurencinėje verslo aplinkoje?“ – šį klausimą nagrinėjo Konektikuto universiteto profesorius Robertas C. Birdas paskaitoje „Įmonių teisinės strategijos keliai“. Renginį, kurį organizavo VU Teisės fakulteto JAV teisės centras, moderavo doc. dr. Donatas Murauskas.

 

Paskaitoje profesorius A. Birdas aptarė, kaip teisinės žinios gali būti strategiškai panaudotos įmonių veiklai tobulinti, daugiausia dėmesio jis skyrė būdams, kuriuos organizacijos gali pasirinkti siekdamos suderinti savo veiklą su platesniais visuomenės ir teisiniais lūkesčiais. Vienas iš pavyzdžių, kurį jis pabrėžė, buvo „feministinis kelias“, apimantis įmonių saugumo ir įtraukties didinimą moterims. Jis taip pat pristatė „fem-tech“ sąvoką, kuri reiškia specialiai moterų poreikiams skirtas technologijas, pavyzdžiui, menstruacijų ciklo stebėjimo programėles ir prietaisus.

 

Profesorius Birdas pabrėžė teisinių žinių integravimo į verslo praktiką svarbą. Jis teigė, kad įmonės teisinius reikalavimus, pavyzdžiui, lyčių lygybės politiką ar tvarumo standartus, turėtų vertinti ne kaip prievoles ar kliūtis, bet kaip galimybes kurti reikšmingus pokyčius. Pavyzdžiui, jis atkreipė dėmesį į tai, kaip drabužių bendrovė „Patagonia“ savo reklamoje taikė atvirkštinę psichologiją, naudodama tokius šūkius: „Jei jūsų striukė suplyšo, nepirkite iš mūsų naujos, o ją sutaisykite.“ Šis šūkis atitiko jų pagrindinę įmonės vertybę: „Žemė yra vienintelis mūsų akcininkas“.

 

Pagrindinė paskaitos tema buvo tai, kad įmonėms reikia pereiti nuo teisinių reikalavimų vengimo prie aktyvaus jų laikymosi. Profesorius Birdas apibūdino du įmonių elgsenos etapus: atitikties įmonės, kurios įtraukia teisinius reikalavimus į savo veiklą, kad išvengtų teisinių problemų, ir vertybinės įmonės, kurios neapsiriboja tik reikalavimų atitikimu, bet aktyviai propaguoja teigiamas vertybes ir daro pozityvų poveikį visuomenei.

 

Paskaitoje buvo pateikta daug praktinių patarimų įmonių teisininkams, kaip teisinius reikalavimus paversti pagrindine įmonės politikos dalimi, užtikrinant, kad įmonės ne tik laikytųsi įstatymų, bet ir priimtų juos kaip savo tapatybės dalį.