Pasaulis laukia profesionalios humanitarinės pagalbos, kuri sukurtų saugią aplinką milijonams krizės ištiktų žmonių. Humanitarinės veiklos sritis tampa sritimi, kurioje itin svarbu nepadaryti daugiau žalos, nei jau yra atsiradusi. Jei prieš keletą dešimtmečių buvo manoma, kad humanitariniu darbuotoju gali būti visi, dabar tai yra bene labiausiai profesionalaus požiūrio reikalaujanti veikla, pagrįsta kompleksiniu požiūriu į mokslo ir praktikos santykį. Universitetų turimi tarpdisciplininiai pajėgumai tampa humanitarinių darbuotojų kalve.
Dalyvaudamas tarptautinėje universitetų asociacijoje NOHA (Network on Humanitarian Action), Vilniaus universitetas jau 8-tą kartą šių metų gegužės 13-17 dienomis kartu su Luveno katalikiškuoju universitetu organizavo pavasario mokyklą „NOHA Spring School in Humanitarian Action“. Humanitarinės veiklos pavasario mokykla yra skirta valstybės tarnautojams, tarptautinių ir nevyriausybinių organizacijų darbuotojams, akademikams bei visiems besidomintiems šia sritimi. Mokymus anglų kalba vedė NOHA universitetų dėstytojai ir geriausi humanitarinės veiklos specialistai. Pavasario mokyklos programoje buvo paliestos tokios temos, kaip tarptautinė humanitarinė teisė, humanitarinių standartų taikymas įvairiose situacijose, psichologinis pasirengimas, tarpininkavimas ir derybos konfliktų metu, korupcijos prevencija, geopolitika humanitarinėje veikloje, advokacija, humanitariniai principai, smurto dėl lyties klausimai, humanitarinių darbuotojų saugumas.
Mokymų dalyviai, atvykę iš įvairiausių pasaulio šalių, tokių kaip Nigerija, Ispanija, Belgija, Turkija, JAV, Italija, Vokietija, Portugalija, Lenkija, Latvija, po renginio dalinosi savo įspūdžiais: „Dėkoju už nuostabią patirtį. Tai buvo labai profesionaliai suorganizuoti mokymai, davę man daug informacijos ir motyvacijos“, rašo Linda iš Latvijos.
Tinzi iš Belgijos: „Rašau pilna laimės ir entuziazmo. Galiu drąsiai teigti, kad pavasario mokykla buvo geriausi mokymai, kuriuose dalyvavau. Visa savaitė buvo nuostabi ne tik dėl įdomių paskaitų, bet ir dėl puikios organizacijos bei šaunių dalyvių. Kai Teisės fakulteto dekanas įteikė sertifikatus, didžiavausi savimi, kad pabaigiau tokius svarbius mokymus. Programa buvo puikiai subalansuota, dėstytojai labai charizmatiški ir betarpiškai bendraujantys. Visi dalyviai buvo labai dinamiški ir noriai dalinosi savo patirtimi. Jaučiau, kad visi čia susirinkome su tais pačiais tikslais ir lūkesčiais. Aš nė kiek neperdedu sakydama, kad mokymai viršijo mano lūkesčius ir išplėtė akiratį. Dėkoju už puikią organizaciją!“
Lietuvė Gintarė pasidalino savo nuomone, kad „sudalyvauti NOHA pavasario mokykloje yra būtina, jei svarstai savo ateitį sieti su humanitarine veikla. Pavasario mokyklos dėstytojai yra tikri profesionalai ir dalijasi neįkainojamomis idėjomis. Tai buvo mano pirmasis kartas, kuomet dalyvavau NOHA veiklose, tačiau tikrai ne paskutinis. Savaitės trukmės kursai suteikia galimybę susipažinti su žmonėmis iš įvairių pasaulio vietų, suprasti, kad mes dalijamės tomis pačiomis vertybėmis, išvysti, kiek daug mes galime nuveikti kartu, įgyti žinių apie įvairias šiuo metu aktualias humanitarines tematikas. Per savaitę dalyviams yra suteikiama galimybė diskutuoti pačiomis „karščiausiomis” humanitarinės veiklos temomis, tačiau tuo pat metu ir susipažinti su humanitarinės veiklos pagrindais. Galimybė dalyvauti NOHA pavasario mokykloje atveria kelius bendradarbiauti ir mokytis iš kitų dalyvių, turinčių keleto metų patirtį humanitarinių krizių vietose, taip pat ir iš ekspertines žinias turinčių dėstytojų. Mano nuomone, NOHA tinklo veiklos yra puiki galimybė pradėti pirmuosius žingsnius humanitarinėje veikloje. Stipriai rekomenduoju!“
Mariana iš Portugalijos sakė, kad „po to, kai visus jus sutikau šiuose mokymuose, atrodo iš tiesų reikia labai nedaug, kad pasaulis taptų geresne vieta gyventi.“
Humanitarinė veikla laukia profesionalų, galinčių pažvelgti į ištikusias pasaulį krizes kompetentingai. Humanitarinės veiklos pasauliniai poreikiai reikalauja nuolatinio valstybių ir pilietinės visuomenės pasirengimo teikti humanitarinėse krizėse atsidūrusioms visuomenėms pagalbą, imtis veiksmų stiprinti pažeidžiamų visuomenių atsparumą krizėms bei vystyti mokslinius tyrimus siekiant tokios veiklos efektyvumo. Vilniaus universitetas prisideda prie humanitarinės veiklos efektyvumo didinimo teikdamas kokybišką ugdymą, vykdydamas tyrimus ir mokymus.